با وجود اینکه تنها جاده مناسب منتهی به سقز ، محور سقز بوکان است اما تصادفات و کشته های این محور حکایت از ایرادی اساسی در این جاده را تداعی می کند.
به گزارش ده نگی شار:
در سالیان اخیر در حوزه بازسازی ، نوسازی و تعریض جاده های بین شهری شهرستان سقز اقدامات هر چند اندک اما مناسبی صورت گرفته است ولی هر از چند گاهی و بصورت متناوب حوادثی مانند برخوردهای رو در رو یا واژگونی خودروها موجب مرگ ، نقص عضو ، جراحات و خسارات مالی زیادی شده است.
با توجه به شرایط سوق الجیشی شهرستان سقز و شاه راه ارتباطی مهم ، حجم بالای خودروهای سبک و سنگین در این محور ، موجب ترددهای بسیار شده است که میتوان از محور سقز بوکان بدلیل هم مرز بودن دو استان کوردستان و آذربایجان غربی به عنوان شاهراهی شریانی نام برد .
در سالیان اخیر و بصورت متناوب هر چند روز یکبار خبر مرگ چند شهروند در محور سقز بوکان تیتر داغ رسانه می شود و ساعتی بعد به فراموشی سپرده میشود .
در کمتر از یکماه گذشته چندین تصادف در حدود ۷ کیلومتر از این محور رخ داده که موجب مرگ بیش از ۶ نفر و مصدوم شدن چندین نفر دیگر شده است.
از ابتدای روستای قهرآباد تا روستای سرا با وجود چند بانده بودن مسیر رفت و برگشت و تنها وجود ۳ پیچ نسبتا تُند ، متاسفانه بیشترین آمار تصادفات در حدفاصل دو روستا رُخ می دهد که با توجه به عریض بودن جاده میتوان با نصب بلوک های بتنی (نیوجرسی يا گارد ريل ) همانند مسیر سقز به صاحب ( خصوصا در پیچ حادثه خیز روستای سرا ) و جدا سازی لاینها که بیشترین تصادفات مربوط به ورود به لاین مخالف است ، همچنین افزایش تابلو و علایم هشداردهنده ،نصب دوربينهاي كنترلي و نظارتي ثبت تخلف و حضور پلیس راهور بصورت گشت زنی و نه کمین و توقف ، مانع از بروز این گونه حوادث تلخ و داغدار شدن خانواده و همچنین صرف هزینه های مادی بر افراد و دولت شود.
سلام
البته غیر از مشکلات راه سازی و ایرادات واقعی ماشینهای ساخت ایران و غیر ایمن بودن انها و تردد زیاد ماشین سنگین در این مسیر متاسفانه فرهنگ رانندگی در حد بسیار پایین و خطر سازی میباشد که شامل سرعت زیاد و عدم رعایت قوانین مباشد و با توجه به تجارب متعدد رانندگی معتقدم در این جاده ها مردم باید نسبت به نوع رانندگی خود تجدید نظر کنند