دیوارنویسی و برچسب های تبلیغاتی معضل تبلیغات شهری سقز

بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر ممنوع است
ده نگی شار:
چند سالی دیوارنویسی به عنوان پدیده ای نامتعاف ، چهره و نمای  شهر سقز را مخدوش و به معضلی فرهنگی برای شهر تبدیل کرده است.
دیوار نویسی از سالیان گذشته  یکی از شیوه های کم هزینه و در عین حال موثر  تبلیغاتی است که شرکتهای خدماتی، فرش شویی ها ، تخریب ساختمان ، لوله کشی ، ارزان فروشی ها ، کیف و کفش و….. به تبلغ فعالیت  یا کالای خود پرداخته اند و  عملا چهره شهر را با این کار مجروح ساخته اند.
شهرداری سقز در سالیان گذشته با اقداماتی که در این راستا انجام داد تاحدی توانست از این فعالیت بکاهد اما متاسفانه در شش ماه گذشته به اندازه چند سال نقش های نامتعارفی بر دیواره های سطح شهر حک شد که حتی اعتراض شهروندان را نیز نسبت به این موضوع به دنبال داشته است .
به تازگی و در اقدامی تامل برانگیز یکی از واحدهای تجاری با  نصب کاغذهای تبلیغاتی بر روی ستون و دیواره های داخلی پل عابر پیاده  ………………. که بتازگی تعمیرات زیباسازی و سنگفرش آن به اتمام رسیده نمای ظاهری پل را کاملا مخدوش که نگرانی هایی را در دل همگان بوجود آورده که مبادا سایر اماکن عمومی نیز از این بلا دور نماند.
بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر ممنوع است اما با وجود اقداماتی همچون تذکرات ، جریمه نقدی ، قطع شماره تلفن مالکان آگهی ، هنوز سقز شاهد پدیده دیوارنویسی ها و تراکت های تبلیغاتی است .
متاسفانه با اقدامات صورت گرفته ،  همچنان برخی افراد به تکرار این کار اقدام می نمایند که این امر نشان دهنده این است که مقابله با این پدیده تنها با ابزارهای قانونی و برخورد قضایی ممکن نیست و کمرنگ شدن این پدیده نیازمند تقویت حس مسئولیت پذیری مردم در این رابطه و فرهنگ سازی است.
این واقعیت باید آنقدر تکرار شود که حفظ زیبایی شهر وظیفه همگانی است و با فرهنگ سازی مناسب میتوان مانع از تکرار آن شد.

نویسنده : ناصر کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی