در سال گذشته ۹۶۲۳ داوطلب اهدای خون در مرکز انتقال خون سقز پذیرش شدند

مدیرکل انتقال خون کردستان در بازدید نوروزی از مرکز اهدای خون شهرستان سقز از رشد ۲۳ درصدی آمار مراجعه شهروندان سقزی با هدف اهدای خون به بیماران به مرکز انتقال خون سقز در سال گذشته خبر داد.

محمد سعید کریمیان : ۲۶ درصد از خون های اهدایی استان کردستان از شهروندان سقزی و در مرکز انتقال خون این شهرستان جمع آوری شده است، گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۲۸ واحد خون کامل از اهداکنندگان خون استان دریافت شده است که سهم انتقال خون سقز هفت هزار و ۴۵۸ واحد خون اهدایی کامل بوده است.

وی افزود: میزان پذیرش اهداکنندگان خون در مرکز انتقال خون سقز در سال ۹۷ نسبت به هفت هزار و ۶۲۳ مراجعه سال ۹۶ افزایش ۲۳ درصدی نشان می دهد که بیانگر همراهی بی نظیر اهداکنندگان سقزی با بیماران نیازمند به خون است .

محمد سعید کریمیان با یادآوری اینکه این مرکز در سال ۹۷ در تمامی ایام هفته فعال و میزبان اهداکنندگان خون بوده است، ادامه داد: مرکز انتقال خون سقز در سال گذشته با دارا بودن شش تخت اهدای خون و پنج کارشناس و یک نیروی خدماتی در کنار یک پزشک به انجام وظیفه و ارائه خدمت پرداخته است.

کریمیان به نهادینه بودن فرهنگ اهدای خون در میان شهروندان سقزی اشاره داشت و اذعان کرد: فرهنگ نوع دوستی با اهدای خون در سقز نهادینه شده است و تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت بالقوه مرکز انتقال خون و جامعه اهداکنندگان را برای تامین نیاز خون استان در مواقع ضرورت افزایش دهیم.

وی در خصوص آمار اهدای خون بانوان سقزی اظهار کرد:در سال گذشته ۶۷۳ بانوی سقزی موفق به اهدای خون خود شده اند که این رقم از مشارکت بیش از ۹ درصدی بانوان در اهدای خون خبر می دهد که بیش از میانگین کشوری است.

مدیرکل انتقال خون استان در پایان ضمن تجلیل و تقدیر از جمعیت اهداکنندگان خون شهرستان سقز خاطر نشان ساخت: مرکز انتقال خون سقز در سال ۹۷ با افزایش ۱۵۹۹ واحد خون اهدایی نسبت به سال گذشته نقش مهمی در رسیدن اداره کل انتقال خون استان به اهداف خود داشته است.

اداره کل انتقال خون استان کردستان با دو مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان های سنندج و سقز خون و فرآورده های خون مورد نیاز بیماران و ۱۷ مرکز درمانی استان را تامین می کند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی