خبر فرار از زندان تعدادی از زندانیان سقز مردم این شهر را به خیابانهای منتهی به زندان کشاند.

این خبر بروز رسانی می شود

 

از ساعتی قبل ، خبر فرار چند زندانی از زندان سقز دهان به دهان می چرخد این در حالی است که تاکنون هیچ یک از مقامات مسئول در این باره توضیحی ارائه نداده اند اما مشاهدات عینی از مقابل زندان گویای این اتفاق است.

به محض دریافت هرگونه اخباری در این زمینه در ده نگی شار اطلاع رسانی خواهد شد.

**********************

تکمیلی….

آمار زندانیان فراری بیش از ۸۰ نفر است.

بر اساس اطلاعات موثق، شامگاه امروز زندانیان زندان سقز شورش کرده‌ و حدود ۸۰ نفر از زندان متواری شده‌اند.

شاهدان عینی می‌گویند، تعدادی از این زندانیان در حین فرار ماشین‌های عبوری از مسیر را به زور از مردم گرفته و گریخته‌اند/فارس

***********************

دادستان انقلاب و عمومی مرکز استان کردستان:
حدود هفتاد زندانی ساعتی پیش از زندان سقز متواری شدند که تعداد محدودی از آنها تاکنون خود را معرفی کرده‌اند.
تعدادی دیگر از این زندانیان فراری هم شناسایی شدند و تیم‌هایی برای دستگیری آنها اعزام شده است.
برخی از زندانیان حین فرار اقدام به ضرب و شتم نگهبانان کرده اند.

***********************

۵ زندانی فراری در سقز دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: پنج نفر از زندانیان فراری در سقز دستگیر شدند و یک نفر نیز خود را معرفی کرده است.

سرهنگ عباس مسعودی اظهار داشت: تیم‌هایی برای دستگیری زندانیان فراری از زندان سقز تشکیل شده و اقدامات لازم نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تمام ورودی‌های شهر بسته شده و کارهای فنی در حال انجام است، افزود: پلیس امنیت و آگاهی نیز در حال پیگیری و اقدامات لازم برای دستگیری زندانیان فراری است.
سرهنگ مسعودی با اشاره به اینکه زندانیان جایی برای فرار ندارند و به زودی دستگیر می‌شوند، تاکید کرد: یگان ویژه فرماندهی انتظامی کردستان در زندان‌های سقز و سنندج هم با آمادگی کامل مستقر شده‌اند.

 

***********************

آخرین خبر از فرار از زندان سقز

۷ نفر دستگیر و ۲ زندانی خود را تحویل دادند/ متواریان مشمول عفو در مجازات فرار می‌شوند

محمد جباری اظهار داشت: تعداد حدود ۷۰ زندانی از غفلت نگهبانان این زندان سوءاستفاده کرده و با طراحی نقشه‌ای، موفق به فرار شدند.
جباری در گفتگو با تسنیم بیان داشت: چنانچه زندانیان متواری خود را تحویل و به زندان برگردند، جرم ارتکابیشان برابر دستورالعمل و مقررات، مشمول ارفاق و تخفیفات قانونی قرار گرفته و این اقدام فرار آنان مانع عفو جرم اصلی قبلی اشان نخواهد شد اما اگر برنگردند، پس از دستگیری به مجازات جرم جدید محکوم و مشمول بخشنامه عفو نخواهند شد
جباری با بیان اینکه علت این رخداد در حال بررسی است؛ از عفو به زندانیان متواری زندان سقز خبر داد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه رأفت حرکت کرده و یقیناً این متهمان در صورت پشیمانی از اقدام خود، مشمول عفو خواهند شد.

*********************

١۲ نفر از زندانیان سقز به زندان بازگردانده شدند

دادستان عمومی و انقلاب استان کردستان با اشاره به فرار ۷۴ زندانی از زندان سقز اعلام کرد که در تازه‌ترین آمار ١۰ نفز از فراریان دستگیر و دو نفر نیز خود را تسلیم کرده‌اند/ایسنا

********************

با مقصرین حادثه زندان سقز برخورد شود

خبرگزاری میزان اعلام کرد: رئیس دستگاه قضا به دادستان‎ کل کشور مأموریت داده تا ضمن پیگیری وقایع اخیر، با تشکیل کمیته‌های مختلف سریعا موضوع زندان سقز را بررسی کند.

همچنین رئیسی تاکید کرده است؛ ضمن شناسایی مقصران و برخورد قضائی قاطع با قاصران و مقصران این ماجرا، نتیجه را گزارش کنند.

در این نشست اعلام شد، تاکنون تعدادی از زندانیان متواری دستگیر شده و تدابیر امنیتی و قضائی لازم برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان فراری اتخاذ و با اشراف اطلاعاتی به دست آمده، در اسرع وقت نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام خواهد شد

گفتنی است شامگاه گذشته ۷۴ زندانی از زندان مرکزی سقز فرار کردند و متواری شدند که تاکنون ۱۲ زندانی خود را تحویل یا دستگیر شده اند.

*********************

۴ نفر در ارتباط با فرار تعدادی از زندان سقز بازداشت شدند

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان از بازداشت چهار نفر در ارتباط با حادثه فرار تعدادی از زندانیان از زندان سقز بازداشت شدند.

مجتبی شیرودبزرگی اظهار داشت: در این ارتباط چند نفراز مأموران زندان سقز احضار و از آنان تحقیق به عمل آمد و چهار نفر از این افراد با صدور قرار تأمین بازداشت و مابقی نیز با قرارهای تأمین متناسب آزاد شدند.

وی افزود: بلافاصله پس از گزارش فرار زندانیان از زندان سقز و در اجرای دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر شناسایی و برخورد قاطع با قاصرین و مقصرین، پرونده‌ای در دادسرای نظامی ناحیه سقز تشکیل شد و رییس دادسرا در محل حاضر و تحقیقات میدانی را آغاز و دستورات قضایی لازم را با هماهنگی دادستان نظامی استان صادر می‌کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کردستان اضافه کرد: تحقیقات تا دستیابی به علل و عوامل دخیل در وقوع این حادثه ادامه خواهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی