جلسه قيمت گذاري نرخ گوشت برگزار شد

 

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار سقز اعلام کرد: سقز بعنوان يك شاهراه ارتباطي در منطقه ، مسير ترانزيت و محل تهيه و تامين بسياري از اقلام مورد نياز مناطق مرزي و شهرهاي اطراف بوده و به اين دليل نقش مهمي در تامين كالاهاي اساسي منطقه دارد و با توجه به اختلاف قيمت ناشي از نوسانات نرخ ارز و پديده قاچاق ، برخي از كالاهاي مصرفي شهروندان، با افزايش قيمت روبرو بوده است به عبارتي در ماههاي اخير قاچاق دام زنده در مناطق و شهرهاي مرزي باعث کاهش دام زنده و افزایش قیمت گوشت قرمز شده است.

وی بیان کرد: به تبع اين افزايش قيمت ، قیمت گوشت قرمز در سراسر کشور نيز افزایش یافته است و تمام تلاش مسئولان این بوده است که جلوي افزایش غير منطقي قیمت ها گرفته شود و در این راستا حضور مسئولان شهرستاني در بازار به دلیل كنترل منطقي قيمت ها و نظارت بیشتر بر بازار بوده است.

اولیائی ادامه داد: در جلسه ای که عصر امروز سه شنبه با حضور فرماندار و اعضای کمیته تنظیم بازار، رئیس اتاق اصناف ، سرپرست صنعت، معدن و تجارت، مسئولان کشتارگاه دام و رئیس اتحادیه قصابان برگزار شد، بعد از بررسی و آنالیز قيمت دام و احتساب آلايش دامي ، قیمت هر كيلو ۴۸ هزار تومان محاسبه و با در نظر گرفتن سود ۱۰ درصدی برای قصابان، قیمت گوشت قرمز درجه یک( گوساله) به شرح زیر تعیین و اعلام شد.
گوشت با استخوان: ۵۲ هزار تومان
گوشت بدون استخوان ۶۰ هزار تومان

فریبرز اولیائی بیان کرد: پیشتر سه نوع گوشت با درجه های سفید، زرد و قرمز در قصابی های شهرستان سقز عرضه می شد که با توجه به اينكه گزارش هايي مبني بر فروش گوشت درجه سه در برخي از قصابي ها با نرخ درجه يك و با هدف قيمت گذاري واحد از این به بعد فقط یک نوع گوشت(گوساله) درجه يك برای فروش عرضه می شود.

اولیائی تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت قبل از آنالیز و تعیین نرخ جدید و تشکیل جلسه کمیته نرخ گذاری خلاف و ممنوع می باشد و بر اساس قانون به منزله گرانفروشی تلقی و مشمول پيگرد قانوني خواهد شد.

وی یادآور شد: در مدت زمانی که قصابان سقز خودسرانه نسبت به افزایش قیمت گوشت قبل از تعیین و اعلام نرخ مصوب جدید اقدام کردند با اعلام مراجع ذي صلاح براي تمامي قصابان سطح شهر تشكيل پرونده داده شده و از ۵۰۰ هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان جریمه شده اند.
معاون برنامه ریزی فرماندار سقز همچنین با اشاره به عرضه یک نوع گوشت در قصابی های شهرستان سقز تصریح کرد: جهت جلوگیری از عرضه گوشت بی کیفیت مسئولان کشتارگاه و دامپزشکی نظارت کافی را قبل از کشتار دام به عمل خواهند آورد.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی