تاکید معاون فرماندار سقز بر استفاده از ظرفیت های گردشگری سدهای شهرستان

محمدیان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز در جلسه حفاظت از منابع آب بیان کرد: سدهای شهید کاظمی و چراغ ویس یک ظرفیت بزرگ برای اجرای طرحهای گردشگری و همچنین ورزش های آبی است.

وی با اشاره به اهمیت آب و خاک و عدم جایگزینی برای این دو مهم تصریح کرد: جزیره ای عمل کردن ادارات در این دو حوزه بسی خطرناک است.

وی با اشاره به اقدامات مجموعه ادارات در ارتباط با کنترل برداشت غیر مجاز شن و ماسه از رودخانه سیمینه این اقدامات را ستود.

محمدیان، تصریح کرد: قاطعیت و مدیریت جامع در حوزه آب و خاک، احساس مسولیت در برابر منابع آب بسیار ضروری است.

وی پیشنهاد داد تا برای جلوگیری از ورود فاضلاب روستاهای شهرستان سقز به حوزه رودخانه ها منابع آب در زمینه اجرای سپیتک مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات ویژه ای برای تصفیه خانه شماره ۲ و خط انتقال آب از سد چراغ ویس به تصفیه خانه مصوب شده است، اظهار کرد: تصفیه خانه دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که با تکنولوژی مدرن و با توان تصفیه و تولید آب ۶۰۰ تا ۸۰۰ لیتر در ثانیه در حال اتمام و نوید بخش، آینده ای امیدوار کننده برای تامین آب پایدار است.

وی تخصیص آب برای ۹۶ هزار هکتار از زمنیهای کشاورزی را انقلابی بزرگ در حوزه کشاورزی کردستان برشمرد.

مصونی، عضو شورای صاحب نیز خواستار تخصیص آب برای زمینهای روستاهای اطراف صاحب، خانقاه و تیزآباد شد.

جاوید، مدیر اداره منابع آب شهرستان سقز هم از رفع تصرف توافقی ۸۲ هزار متر مربع و ۲۰ هزار و ۳۳۳ متر مربع بستر رودخانه بر اساس ۷ فقره شکایت خبر داد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی