پیروزی بدتر از شکست

پیروزی بدتر از شکست

با وجود اجرایی شدن محدودیتهای کرونایی، بر اساس گزارش های مردمی و میدانی، برخی از صاحبان مشاغل، در خفا و به دور از چشم ناظران حرفه ها، فعالیت می کنند.
این افراد بر این باورند که این محدودیتها نه تنها ضرورتی ندارد بلکه نقشی در کاهش ابتلا به بیماری و شیوع کرونا نیز بر آن گمان نمی رود، این در حالی است که سقز که در اوایل کانون بحران کرونا بود، با اجرای شدید محدودیتها به نقطه امید کشور تبدیل شد.
با این وجود، افرادی هنوز هستند که پنهانی کار کردن و پایین کشیدن کرکره مغازه و دزدکی کار کردن را پیروزی و نوعی زرنگی می دانند در حالی که به عاقبت کار فکر نکرده اند و افرادی که نیز به مغازه یا محل کار آنان مراجعه می کند، به احتمال زیاد به وجود کرونا در جامعه یا باور نمی کند یا تاکنون از نزدیکانش کسی به بلای کووید ۱۹ گرفتار نشده است و چون صاحبان فن فکر و این اقدام ها را پیروزی قلمداد می کنند.
زیرا خاطره جمعی سقز به خوبی به یاد می آورد که زمانی، مسیرهای تفرجگاه ها را در بهار بستند مردم از بیراهه ها می رفتند، در تالارهای عروسی که بسته شد، به خانه باغها رفتند و امروز به روایت و استناد مرکز بهداشت، تجمع های ناشی از عروسی و ختم و گردهمایی های کوچک و بزرگ در فضاهای بسته، منشاء اصلی شیوع کرونا بوده، آنچنان که اولین کرونایی سقز هم، در این مراسم ها، جان باخت و این بیماری سریع ریشه دواند.
باشد که پیروزی کوتاه امروز برای ما، بدتر از شکست فردا نباشد.

ابراهیم محمدحسینی

ده نگی شار(۹۹/۰۸/۱۶)

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی