پرونده ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسته شد

پرونده ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسته شد

رئیس ستاد انتخابات کردستان با اشاره به اینکه ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز گذشته ساعت ۱۸ به پایان رسید، گفت:تعداد داوطلبان ثبت نام کننده برای این دوره از انتخابات مجلس در این استان نسبت به دوره قبل (مجلس دهم) در مجموع ۳۰.۵۲ درصد افزایش داشته است.

حسین خوش اقبال گفت: برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ۲۷۸ نفر در پنج حوزه انتخابیه کردستان ثبت نام کردند که نسبت به دوره دهم که ۲۱۳ نفر بود، ۶۵ نفر بیشتر است.
او افزود: در این دوره از انتخابات ۲۸ نفر از داوطبان را زنان تشکیل می‌دهند که مشارکت بانوان در این دوره نیز نسبت به ۲۱ نفر ثبت نامی دوره قبل، ۳۳.۳۳ درصد رشد داشته و نسبت مردان نیز از ۱۹۲ نفر دوره قبل با ۵۸ نفر رشد ۳۰ درصد افزایش داشته و به ۲۵۰ نفر رسیده است.
رییس ستاد انتخابات کردستان افزود: مدرک تحصیلی داوطلبان این دوره از انتخابات شامل ۱۶ نفر دانش‌آموخته کارشناسی، ۲۲۰ نفر دانش آموخته کارشناسی ارشد، ۳۷ نفر دانش آموخته دکترا و پنج نفر نیز دانش آموخته علوم حوزوی است.
خوش اقبال تاکید کر د: نسبت تعداد داوطلبان به هر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره در 👈حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره ۴۷ نفر، حوزه انتخابیه بیجار ۵۰ نفر، حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ۴۲ نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه ۳۷ نفر، و حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز ۵۵ نفر است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی