پرده برداری از اختلافات شورا با شهردار

پرده برداری از اختلافات شورا با شهردار /علت: دخالتهای مکرر شورا در عزل و نصبهای مجموعه شهرداری
شهردار سقز: میراث دار ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی هستم

علت برکناری دکتر زارعی ؟؟؟
دکتر زارعی بعنوان فردی متخصص و کارامد وارد مجموعه شهرداری شد در اولین روزهای حضور دکتر زارعی در مجموعه شهرداری بحثهایی در مورد چرایی حضور وی در شهرداری از سوی اصحاب رسانه و افکار عمومی مطرح گردید اما با توجه به عملکرد مثبت وی در پستهای قبلی توانست در سریعترین زمان ممکن خود را به مجموعه اثبات نماید.
با توجه به اینکه شهرسازی ویترین شهرداری است و اکثر مراجعات شهروندان در این حوزه صورت میگیرد ، حضور یک فرد متخصص ، جوان ، و نو آور بشدت مورد نیاز بود و با توجه به اینکه متاسفانه در طول سالیان قبل هیچگونه نیروسازی و نیرو پروری در مجموعه صورت نگرفته بود و نیاز بیش از پیش احساس میشد ، دکتر زارعی به مجموعه اضافه شد .
شایعات مربوط به برکناری یا اجبار در برکناری وی صحت ندارد بلکه رفتن دکتر زارعی با خواست خود وی بوده است. تمامی مجموعه معاونین و مسئولین واحدها تحت حمایت کامل بنده هستند.
وضعیت پرداخت حقوق کارکنان و علت تعویق در پرداخت آن:
قبل از پایان سال ۲ ماهحقوق کارکنان و در فروردین ماه نیز ۲ ماه حقوق دیگر پرداخت گردید و در حال حاضر به نیروهای شرکتی ۱ ماه حقوق اسفند و ۴ ماه اضافه کاری وبه کارکنان رسمی ، پیمانی و قراردای ۲ ماه حقوق بدهکار هستیم.
شهرداری نهادی نیمه خصوصی نیمه دولتی است در چند سال گذشته با قطع کمک های دولتی به شهرداری های سراسر کشور کل درآمدهای شهرداری از طریق شهروندان کسب میشود و به همین دلیل و به تبع کاهش درآمد حقوق پرسنل نیز به تعویق افتاده است.
وضعیت پل تجاری :
پل تجاری مذکور پروژه ای سرمایه گزاری با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی وعقد قرارداد آن در دوره سابق صورت گرفته است. شخصا مخالف آن نیستم اما ایرادات زیادی منجمله : بستر رودخانه که در مالکلیت شهرداری نیست، سهم شهرداری در این پروژه تنها ۳۰ درصد است که در مرحله اول سالن سینما و درصورت باقی ماندن سهم از واحدهای تجاری بهرمند شود ، پرداخت اجاره بستر و خرید پله برقی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان وارد است و بطور قطع شهرداری در این پروژه کمترین سود و منفعت را خواهد برد و تمام این بندها در شورای دور چهارم مصوب شده است .
ورشکستگی شهرداری:
ورشکستگی زمانی صورت میگیرد که بدهی ها بیشتر از سرمایه باشد ، اما در حال حاضر سرمایه شهرداری همتراز با بدهی هاست و عملا ورشکستگی شهرداری اتفاق نمی افتد.
وضعیت پروژه های شهرداری و کیفیت معابر سطح شهر :
پیشرفت پروژه های عمرانی مصوب سال ۹۷ شورای شهر ۷۰ درصد بوده و چند پروژه همانند سالن ستاد بحران و ترمینال به اتمام و آماده بهره برداری است .با مساعد شدن وضعیت جوی لکه گیری و آسفالت معابر سطح شهر آغاز شده اما در خصوص کوچه ها شهرداری راسا اقدام نمیکند و نیازمند مشارکت شهروندان است .
علت برگزار نشدن مراسم نوروزی توسط شهرداری:
جهت برگزاری مراسم نوروزی نوروز سال ۹۷ بشدت پیگیر برگزاری آن بودیم اما با مخالفت شورای تامین روبرو و بهمین دلیل برگزار نشد ، قبل از نوروز سال ۹۸ نیز پیگیر برگزاری مراسم نوروزی شده و اینبار با اجرا در فضای باز موافقت نشد و با هماهنگی یکی از تالارهای سطح شهر و همچنین ورود یکی از انجمن های مردم نهاد به موضوع متاسفانه در لحظات آخر با انصراف انجمن مذکور از اجرای برنامه در فضای بسته عملا این مراسم کنسل شد ، ولی طی وعده های مساعد شورای تامین قرار شد امسال این مراسم در فضای باز اجرا شود.

علت تعطیلی پسماند :
مشکل پسماند در نحوه عقد قرارداد بوده در دوران قبل بوده که در حال مرتفع کردن آن هستیم.
آخرین وضعیت بانک شهر:
در روز انتخاب بنده و در جلسه معارفه ، از سوی رئیس وقت شورای شهر خطاب به بنده اعلام گردید که شما وارث ۱۲۰ میلیارد بدهی هستید اما ایکاش در همان جلسه میزان طلب شهرداری را نیز اعلام میکردند که ۶ میلیارد توان است.
با افتخار اعلام میکنم :
با تلاش مجموعه همکارن و اعضای شورا فقط در ۱۵ اداره سطح شهر ۷۷ میلیارد تومان طلب شهرداری در بانک مرکزی به ثبت رسیده و از این لحاظ اولین شهر استان کدستان هستیم که بیشترین ثبت طلب از سازمانها و ادارات را به ثبت رسانده ایم و انشالله در ۶ ماهه نخست امسال تهاتر انجام و بیشترین بدهی شهرداری که مربوط به اوراق مشارکت و سود ناشی از عدم پرداخت آن است تسویه خواهد شد. با تسویه بانک شهر امکان اخذ وام و آزاد سازی بسیاری از املاک شهرداری که هم اکنون در رهن بانک است انجام خواهد گرفت.
علت اختلافات شورا و شهردار:
عمده اختلافات موجود ، ورود شورای شهر به قضیه عزل و نصب هاست . ورودی که طبق قانون در حوزه کاری و وظایف شورا نیست.
استقلال شهردار زمانی مشخص میشود که بتواند تغییرات مد نظر خود را بدون فشار و سفارش انجام دهد .که اگر اینگونه نباشد وجود شهردار دیگر معنایی نخواهد داشت.
بنده بعنوان شهردار اجازه تمیم گیری به هیچ شخصی را در امورات خود نمیدهم . نتیجه باید برای شورای شهر مهم باشد نه مسیر و نه افراد.
اعضای شورا نباید در عزل و نصبها دخالت کنند.
بعنوان شهردار سقز به همه کاستی های مجموعه خود واقفم و نیازی به ورود و جهت دادن هیچ کسی ندارم .
شورای شهر سقز باید بدانند که چه چیزی را به بنده تحویل داده اند و چه چیزی را میخواهند.
شهری با ۶۲۰ نفر نیرو و ۱۲۰ میلیارد بدهی را به بنده تحویل داده اید .چه چیزی را میخواهید؟؟؟ آلمان یا لس آنجلس ؟؟؟؟
۱۲۰ میلیارد بدهی که در طول بیش از ۱۰ سال ایجاد شده را انتظار دارید با این وضعیت درآمدی و در یک سال تسویه نمایم .
کدام یک فعالیتها همچون ثبت بدهی ۷۷ میلیاردی ، تخفیفات تامین اجتماعی و جلوگیری از مصادره زمین بلوار انقلاب ، آزاد سازی کامل املاک شهرداری با ثبت بدهی ۷۷ میلیاردی هیچ نمودی در نزد شورا و افکار عمومی نداشته است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی