مواظب کلاهبرداری های اینترنتی با عنوان اعلام نیاز یارانه نقدی باشید

هشدار سایبری پلیس فتا شهرستان سقز : مواظب کلاهبرداری های اینترنتی با عنوان اعلام نیاز یارانه نقدی باشید
رئیس پلیس فتا شهرستان سقز در خصوص سایت‌های جعلی هدفمندسازی یارانه ها به شهروندان هشدار داد: مهمترین شگرد مجرمان سایبری استفاده از سایت‌های جعلی فیشینگ است که با دسترسی به اطلاعات بانکی، اقدام به خالی کردن حساب بانکی‌آنها می کنند .
سروان عطاءاله مرادی در تشریح این خبر گفت: سود جویان با طراحی سایت جعلی هدفمندسازی یارانه ها با ارسال پیامک یا تبلیغ در شبکه های اجتماعی با این عنوان که “برای اعلام نیازمندی یارانه نقدی به فرم مربوطه در لینک زیر مراجعه نمایند در غیر اینصورت تا آخر ماه جاری یارانه نقدی شما حذف خواهد شد” که سایت مذکور با نام سامانه یارانه نقدی شبیه سازی شده که هنگام وارد کردن مشخصات ابتدا مبلغی به عنوان هزینه درخواست می کند که با وارد کردن مشخصات کارت بانکی اقدام به سوء استفاده و برداشت غیر مجاز می کنند.
این مقام انتظامی این شگرد مجرمانه را فیشینگ عنوان کرد و افزود: فیشینگ در اصطلاح کامپیوتری به معنای ساخت یک سایت که بسیار شبیه قسمت های مختلف یک سایت معتبر است و از طریق آن سایت شبیه سازی شده کاربران را گمراه ساخته و اطلاعات شخصی و محرمانه آنان را به سرقت می برند.، کاربران هم که معمولاً بدون توجه به آدرس صرفاً به شمایل و ظاهر سایت‌ها اعتماد می‌کنند، و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود به شکلی بدون واسطه در اختیار فیشر‌ها قرار می‌گیرد.
وی افزود: در این شیوه فیشرها بعد از طراحی سایتی مشابه سایت اصلی، آن را در اینترنت انتشار می دهند و به منظور هدایت قربانیان به سایتشان با وارد کردن اطلاعات محرمانه، از روش های مختلفی استفاده می کنند. مثلاً با ایجاد پیغامی دروغین و انتشار آن در اینترنت و ارسال آن به پست الکترونیکی و یا به صورت پیامکی و … افراد را به درون سایت شبیه سازی شده خود می کشانند.
وی با اشاره به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان از طریق سایت های جعلی گفت: کاربران گرامى با توجه به اینکه ثبت نام یا هر گونه اقدام در خصوص هدفمند سازی یارانه ها تنها از طریق سایت اینترنتی‌www.refahi.ir‎‌ انجام می‌شود سعی نمایند آدرس www.refahi.ir را عیناً در آدرس بار تایپ کنند و از استفاده کردن سایت های جانبی که کاربران را به این سایت هدایت می نمایند اجتناب کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی