مردم را به جان هم نیاندازید/فرهنگیان همیشه در کنار مردم ایستاده اند نه مقابلشان

مردم را به جان هم نیاندازید/فرهنگیان همیشه در کنار مردم ایستاده اند نه مقابلشان/ یادمان نرود همان هایی که امروز شجاعت و شهامتشان مورد تحسین و تقدیر ماست ، دانش آموزان همین معلمان بوده و هستند.

✍️یادداشت ده نگی شار

▪️از زمان آغاز مسمومیت در مدارس شهرهای ایران که تاکنون دلیل روشنی برای آن پیدا نشده ، شاهد بروز اختلافات و شنیدن مباحثی از سوی تعداد زیادی از افراد و خانواده های دانش آموزان بوده ایم که گفته میشود مدیران و معلمان در مسمومیت دانش آموزان نقش دارند.

▪️سوای از اینکه این ذهنیت چگونه بوجود آمده و سرچشمه آن کجاست که با اندکی تامل خواهید فهمید که چیست و کجاست، آنچه بیشتر از متن و چرایی حادثه نمایان شده است ، ایجاد تقابل و برخورد بین مردم و فرهنگیان است. فرهنگیانی که اکثریت قریب به اتفاقشان در تمامی مسائل روز و مباحث روزمره با اتحاد خود واکنش های مثبت و قابل قبولی را نشان داده اند و هیچگاه همشهریان و دانش آموزان خود را تنها نگذاشته اند. چگونه است اکنون و در شرایطی که کانون صنفی معلمان هر روز با انتشار اخباری درخصوص احضار و …. معلمان خبر میدهد و این همجمه ناروا نیز به معلمان وارد میشود؟

▪️باور این موضوع بسیار سخت است که مدیر یا معلمی ماسک بزند و از پشت شیشه به دانش آموزانی که روی زمین افتاده یا در حال تشنج هستند بخندند و کاری نکنند؟؟؟ معلمانی را به یاد بیاورید که بخاطر دانش آموزانشان که بدون هیچ تاملی جان خود را فدایشان کردند.

➖همانند ادهم مظفری معلم کورد کامیارانی که با شنیدن صدای فریادهای دانش‌آموزان و صدای بریده بریده دختری که فریاد می‌زد نجاتم دهید وجودش پر از آشوب شد، به سمت صدا دوید، دانش آموز خود را در کام امواج دید یادش رفت از آب می‌ترسد، یادش رفت شنا نمی‌داند و در آن لحظه که خود را در آب انداخت دختربچه را نجات داد اما خود غرق شد.

➖یا حمیدرضا گنگوزهی در جنوب سرحد بلوچستان آموزگار اهل ایران بود که در جریان تلاش برای نجات جان دانش‌آموزان، زیر آوار ماند و جان خود را از دست داد.

➖یا صبح پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه سال‌ ۸۰‌دختر دانش‌آموز یک موسسه در منطقه گلشهر مشهد همراه مربیان خود برای اردوی تفریحی به دره آل در اطراف مشهد رفتند و در کنار رودخانه مشغول قدم زدن و عکس یادگاری گرفتن بودند. هنوز دقایقی از رفتن دانش‌آموزان نگذشته بود که صدای فریادهای دختران نوجوان معلمان را به سمت رودخانه کشاند؛ یکی از دختربچه‌ها به داخل رودخانه سقوط کرده بود. دانش‌آموزان با دیدن این صحنه سقوط همکلاسی خود جیغ می‌کشیدند و از معلمان خود کمک می‌خواستند،خانم معلم آشنا به سمت آب پرید. آنها به سختی دختر را از آب بیرون کشیدند اما معلم فداکار هیچگاه زنده بازنگشت. ۱۵ دقیقه زیر آب ناپدید بود تا ۲ مرد پیکر بی‌جان وی را در حالی که پاهایش در گل و لای کف رودخانه عمیق فرورفته بود پیدا کردند. این زن ۲۴ ساله به علت گرفتار شدن در گل و لای رودخانه دچار خفگی شده و در آب جان سپرده بود.
معلم فداکار جان دانش‌آموز ۱۳ ساله به نام«لایقه» را نجات داد اما خودش به کام مرگ فرورفت.

➖و بسیار موارد مشابه دیگر….

▪️اخلاقی نیست معلمانی که در همه حال مورد اجحاف و بی مهری و تصمیمات غلط عده ای غیر فرهنگی در مجموعه فرهنگی خود شده اند، اینگونه از سوی همشهریانشان نیز مورد هجمه قرار بگیرند، یادمان نرود همان هایی که امروز شجاعت و شهامتشان مورد تحسین و تقدیر ماست ، دانش آموزان همین معلمان بوده و هستند.

▪️نگرانی اولیا از وضعیت سلامت فرزندانشان در مدارس امری طبیعی و حق قانونی آنان است ، اما قرار نیست روح و روان و آبرو و زحمات افرادی را نیز نادیده بگیریم که هیچ گونه نقشی در این اتفاقات نداشته اند.

✔️ده نگي شار(۱۴۰۲/۰۲/۰۲)

@dangishar

✔️پیج اینستاگرام

https://www.instagram.com/dangishar.ir/

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی