مردانگی جنسیت نمی‌شناسد.

مردانگی جنسیت نمی‌شناسد.

 

مردی و مردانگی به سن و سال و به جنسیت افراد بستگی ندارد. مادرانی که با رخت‌شویی، تمیز کردن خانه‌ها، رانندگی کردن، لباس دوختن، دستفروشی و.‌‌..از خود میگذرند تا فرزندان لایقی را تحویل اجتماع دهند بسیار مردتر از افرادی هستند که فقط جنسیت مردانگی را به دوش میکشند.

آری؛ خصلت مردانگی را در کودکانی دیده و می بینم؛ همدوش پدران خود در کارگاهها، مزارع کشاورزی، باغ‌ها و …کار می کنند و یا کفش های مردان را واکس میزنند تا دستان پینه بسته پدرانشان کمتر ترک بخورد.

آری؛ مردانگی؛ جنسیت نمی‌شناسد. شرافت زنان پاکدمن و کودکان کار بسیار بیشتر از مردانی است که لباس پشمینه بر تن میکنند و فقط بفکر؛ زیرپا گذاشتن حقوق همنوعان، همسر و کودک آزاری، جاه‌طلبی، منفعت طلبی، اختلاس‌، خیانتکاری، رانتخواری، زد و بندهای بروکراسی اداری و پارتی بازی، لابی‌گری، تجاوز به حریم شخصی دیگران، ظلم کردن، سواستفاده کردن از جایکاه و مقام، حیف و میل بیت‌المال، دور زدن قانون جهت فرار مالیاتی، شهادت ناحق دادن و..‍.می باشند.

آری؛ مردانگی را باید از عدل حضرت علی اسوه مردانگی آموخت.

روز مرد فارغ از جنسیت بر خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مفقودالاثرها، مادران سرپرست خانوار، کودکان کار و تمام کسانی که تلاش می‌کنند تا حقی را ناحق نکنند و ما در امنیت و آسایش زندگی کنیم مبارک باد مبارک…

راستی شما چقدر مرد هستید⁉️

 

آراس قربانی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی