طرح منطقه آزاد بانه و مریوان مهرماه وارد مجلس می‌شود

استاندار کردستان:

طرح منطقه آزاد بانه و مریوان مهرماه وارد مجلس می‌شود
استاندار کردستان با بیان اینکه طرح منطقه آزاد در بانه و مریوان در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است، گفت: این طرح برای تصویب نهایی مهرماه امسال در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته می‌شود.
ده نگی شار:
عبدالمحمد زاهدی عصر امروز در حاشیه بازدید از بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی در نشست با مدیرعامل و معاونان این منطقه با قدردانی از برگزاری هفته فرهنگی کردستان در این منطقه، اظهار کرد: برگزاری هفته‌های فرهنگی استان‌ها در همگرایی ملی موثر است.

وی توجه به فرهنگ و هنر کردستان را برای اعتلای ایران ضرورت دانست و افزود: مردم کردستان شخصیت‌های بزرگی را به عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر تحویل دادند.

استاندار کردستان غنای فرهنگی موجود در این استان را کم‌نظیر خواند و گفت: بزرگ‌ترین مترجمان زبان فارسی از بین اساتید کرد هستند و کردستان در زمینه هنرهای تجسمی، نمایشی و غیره در کشور کم نظیر است.

وی با اشاره به اینکه مقدمات طرح منطقه آزاد بانه و مریوان ۱۰ سال پیش آغاز شده بود، ادامه داد: تا زمان آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید این موضوع مسکوت ماند.

زاهدی بانه و مریوان را دارای ظرفیت منطقه آزاد تجاری و صنعتی دانست و تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن منطقه آزاد، استان کردستان از نظر صنعتی و تجاری رونق پیدا می‌کند.

وی دو شهر بانه و مریوان را از نظر گردشگری جزو شهرهای زیبا و با اهمیت کردستان عنوان کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه طرح منطقه آزاد در بانه و مریوان در دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است، خاطرنشان کرد: این طرح برای تصویب نهایی مهرماه امسال در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح منطقه آزاد در محدوده دو مرز رسمی باشماق مریوان که با ظرفیت ۶ میلیون دلار ترانزیت کالا از چهار مرز برتر ترانزیت کالا در کشور است و نیز مرز «سیرانبند بانه» که طی دو ماه گذشته گشایش یافته، قرار دارد.

زاهدی زمین در بانه و مریوان را دارای ارزش بسیاری دانست و یادآور شد: وسعت منطقه آزاد بانه و مریوان ۸ هزار و ۳۰۰ هکتار است.

به گفته وی، در منطقه مریوان و بانه زمین‌ها عمدتاً جنگل، مرتع و یا کشاورزی است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در دیدار مذکور با برشمردن ظرفیت‌های این منطقه، گفت: این منطقه دارای مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی، مرکز تفریحات دریایی، مرکز ورزش‌های ساحلی و … است.

رضا مسرور با بیان اینکه مجتمع بندری کاسپین و پردیس صنایع دستی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: توجه به مقوله صادرات و رشد واحدهای صنعتی منطقه از رویکردهای اصلی منطقه آزاد انزلی است.
هفته فرهنگی استان کردستان تا ۲۶ شهریور ماه جاری به میزبانی منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است.

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و دستاوردهای فرهنگی‌ ـ‌ هنری، اجرای موسیقی فولکلور، اجرای نمایش آئینی و تئاتر خیابانی، شب شعر، اکران فیلم و … از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی کردستان است.

تجلیل از برگزیدگان فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلف از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی کردستان است.

هفته فرهنگی استان کردستان برای نخستین بار در مناطق آزاد کشور به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار شده است./فارس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی