ساخت ۸۰۰ کیلومتر راه در کردستان، بیانگر توجه دولت به زیر ساخت ها

ده نگي شار :
رامین محمودی از این میزان ۱۶۰ کیلومتر راه بین شهری با دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و ۶۴۴ کیلومتر راه روستایی با دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.
او به آسفالت راه های بین شهری در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ در مجموع ۴۳٫۲ کیلومتر، در سال ۹۳ هم ۵۵ کیلومتر و در سال ۹۴ نیز ۴۰٫۲۵ کیلومتر و در مجموع ۱۳۸ کیلومتر از راه های بین شهری استان با حدود دو هزار میلیارد ریال اعتبار آسفالت شده است.
وی به پروژه های اولویت دار استان در حوزه راه نیز اشاره کرد و گفت: اکنون هشت پروژه اصلی در حوزه ساخت راه به طول متوسط ۹۰ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی تقریبی ۸۱ درصد در استان در دست اجرا است.
مدیر ساخت و توسعه راه های راه و شهرسازی کردستان در ادامه به تشریح جزئیات این پروژه ها پرداخت و افزود: پروژه کنارگذر سقز در یک باند به طول ۹٫۵ کیلومتر با پیشرفت ۸۵ درصد، پروژه باند دوم سقز – دیواندره حد فاصل شهر سقز تا شهر صاحب حدود ۱۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، پروژه باند دوم سقز – دیواندره حد فاصل زرینه به طرف دیواندره به طول شش کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و پروژه باند دوم دیواندره – سنندج حد فاصل دو راهی بیجار تا روستای حسین آباد به طول ۲۵ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد از جمله این پروژه ها است.
محمودی از پروژه باند دوم سنندج – کامیاران – گاوشان به طرف گردنه مروارید به طول ۱۰ کیلومتر و پیشرفت ۹۰ درصد، باند دوم محور سنندج همدان – گنجی – دهگلان به طول ۶ کیلومتر و پیشرفت ۹۵درصد، کنار گذر جنوبی بیجار به طول ۱۱٫۵ کیلومتر و پیشرفت ۸۰ درصد و پروژه ساخت راه اصلی سنندج – مریوان حد فاصل تیژ تیژ گاران به طول ۱۰ کیلومتر و پیشرفت ۷۰ درصد به عنوان دیگر پروژه های اولویت دار حوزه ساخت راه های استان نام برد.
وی ضمن بیان اینکه برای احداث هر کیلومتر راه روستایی حدود پنج میلیارد ریال در استان باید هزینه کرد افزود: راهسازی یکی از فعالیت های عمرانی هزینه بر و زمان بر است و با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان کردستان که سخت گذر و کوهستانی است راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد.
/ايرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی