در حاشیه سفر سرپرست سازمان جوانان هلال احمر کشور به سقز:

بحران مدیریت در قدرتمندترین نهاد مقابله با بحران/بی مدیریتی در هلال احمر بر کسی پوشیده نیست

بسته به نوع بحران و حادثه ای که در کشور رخ میدهد سازمانهای مختلفی وظیفه مقابله را عهده دار هستند اما جالب است بدانید پای ثابت همه بحرانها و حوادث و رخدادهای طبیعی و انسان ساخت ، هلال احمر است.

اما این سازمان که بیشترین اعضای داوطلب و پرسنل و تجهیزات را در مقایسه با سایر سازمانهای خدمات رسان در اختیار دارد در چند بحران اخیری که در سطح کشوری یا حداقل شهری رخ داده کمترین واکنش و حضور مثبتی را داشته که میتوان گفت مشکل ساختار مدیریتی سازمان هلال احمر از سطوح کشوری تا شهرستانی کاملا مشهود است.

در آخرین بحران قبل از کرونا در سقز، حادثه غم انگیز و تاسف بار تالار “مانگه شه و” نه تنها سقز بلکه کل کشور را در شوکی بزرگ فرو برد . اما در این بحرانی که ۱۲ کشته و بیش از ۵۰ مصدوم داشت نقش هلال احمر این شهرستان در حضور و کمک به آسیب دیدگان چه بود؟؟؟

متاسفانه طبق اخبار و شواهدی که همان زمان توسط ده نگی شار اطلاع رسانی شد جمعیت هلال احمر سقز نه تنها حضور موثری در امدادرسانی نداشت بلکه پس از انتشار خبر توسط این رسانه مبنی بر عدم حضور و کمک رسانی هلال احمر به آسیب دیدگان ، با پرونده سازی ، تعدادی از مصدومان انتقال داده شده به بیمارستان توسط اورژانس یا شهروندان را به نام خود ثبت کردند.

اما در بحبوحه انتشار ویروس کرونا هلال احمر چه اقدام موثری را انجام داد؟؟

در جریان بازدید سرپرست سازمان جوانان هلال احمر کشور از سقز در گفتگویی با صدا و سیما ، وضعیت کنترل ورودی و خروجی های این شهرستان را بسیار نامناسب اعلام کرد .

حال باید از این مسئول محترم پرسید که ایراد گرفته شده از مجموعه هلال احمر شهرستان بود یا ستاد مقابله با کرونا شهرستان سقز؟ ؟؟؟

در واقع باید گفت که سرپرست سازمان جوانان هلال احمر کشور در جایگاهی نیست که از همه ادارات و نیروهای نظامی و انتظامی ایراد بگیرد، بلکه مسئولیت مجموعه خود را عهده دار هستند که کاملا در خواب زمستانی قرار دارند.

در مصاحبه ده نگی شار با فرماندار شهرستان سقز درخصوص نقدهای وارده به ستاد مبارزه با کرونا سقز توسط  هلال احمر،  کریمیان اینگونه پاسخ داد که ایراد وارده بی معنی و در عین حال بی اساس است.

کریمیان افزود : دستور کشوری فاصله گذاری اجتماعی از روز جمعه هشتم فروردین ماه ابلاغ و اجرایی شده است اما مصاحبه سرپرست سازمان جوانان هلال احمر کشور مربوط به ۲ روز قبل از اجرای طرح است که باید پرسید وقتی طرحی هنوز ابلاغ و اجرایی نشده چگونه از آن ایراد گرفته شده است.این در حالی است که ستاد مبارزه با کرونا سقز با همکاری شهروندان چندین روز قبل از اجرای طرح کشوری فاصله گذاری نسبت به انسداد خیابانها و معابر مشرف به بازار ،انسداد ورودی پارکها ، بستن کلیه اصناف سطح شهر و … را اجرایی نموده که این اقدامات در مقایسه با شهرهای استان و شهرهای همجوار در نوع خود ستودنی است.

کامیل کریمیان فرماندار ویژه شهرستان سقز ضمن دفاع از فعالیتهای ستاد مبارزه با کرونا سقز از همراهی شهروندان و کسبه سطح شهر در تعطیلی ۱۵ روزه کسب و کار و تردد قبل از اجرای طرح فاصله گذاری در این شهر قدردانی کرد.

کریمیان در پایان ضمن گلایه شدید از عملکرد ضعیف هلال احمر در حوادث و بحرانهای اخیر شهرستان سقز افزود : بهتر است سرپرست سازمان جوانان هلال احمر کشور نسبت به تجهیز و ابلاغ دستورات لازم به مجموعه تحت الامر خود ، ضمن نظارت بر فعالیتهای سازمانی ، خدمت رسانی را به نحو احسن انجام داده و در اموراتی که ارتباطی با حوزه کاریشان ندارد اظهارنظر نکند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی