جلسات دادگاه علنی و بلامانع است

جلسات دادگاه علنی و بلامانع است

رییس دادگستری شهرستان سقز اظهار داشت: جلسه محاکمات؛ طبق اصل ۱۶۵ قانون اساسی، ماده ۳۵۲ قانون آیین دادرسی کیفری و همچنین دستورالعمل رییس قوه قضائیه در راستای حفظ کرامت و شأن انسان، ارزشهای اسلامی، اخلاقی و اجتماعی مصوبه ۲۵\۰۴\۹۹ بصورت علنی انجام می شود و حضور خبرنگاران و سایر افراد بلامانع است.

کیوان جهانی افزود: فقط محاکمات امور خانوادگی و جرایمی که منافی عفت، اخلاق حسنه و یا مخل امنیت عمومی، احساسات مذهبی و قومی باشند بصورت علنی برگزار نخواهد شد. وگرنه در سایر جلسات محاکمات دادگستری همچنانکه قبلاً هم ورود برای اصحاب رسانه بعنوان؛ چشم بینا و زبان گویای مردم بلامانع بوده این روند کمافی السابق ادامه خواهد داشت.

جهانی در ادامه بیان کرد: از هفته آینده شهروندانی که قصد ملاقات با وی و دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب را داشته باشند می توانند طی روزهای؛ شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه با مراجعه به دفتر کل دادگستری و دفتر دادستانی جهت نوبت دهی و قرار ملاقات با رییس محترم دادگستری در روز دوشنبه و ملاقات با دادستان محترم در روز چهارشنبه اقدام نمایند.همچنین وی از شهروندان خواست از آوردن بچه و حتی‌الامکان سالخوردگان به دادگستری پرهیز کرده و افراد با ماسک و دستکش در دادگستری حضور پیدا نموده و نکات بهداشتی را حتماً رعایت کنند.

رییس دادگستری شهرستان سقز در پایان افزود؛ افرادی که دچار بیماری منحوس کرونا شده و یا خدای نکرده دچار مشکلات خاص شده و برای پرونده آنها وقت رسیدگی یا وقت احتیاطی تعیین شده در همان روز می توانند با مراجعه به سایت الکترونیکی قضایی www.kjts.ir مراجعه کرده دلایل و مستندات خود را به مدیران دفاتر شعب مربوطه دادگاه شهرستان سقز که بصورت آنلاین آماده پاسخگویی به آنها هستند اعلام نموده تا بعداً دچار مشکل نباشند.

آراس قربانی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی