جای خالی هنرمندان و گروههای هنری با کیفیت در سقز

نبود برنامه های مناسب حال شهروندان در روزهای ناسازگار اقتصادی و فشارهای روحی و روانی ، اجازه جولان و عرض اندام را به گروههایی می دهد که بیش از ۱۰ سال است صدا و سیمای استان را در قُرق خود دارند و برنامه هایی بی هدف را به خُورد شهروندان و هنر دوستان می دهند.

نارضایتی اکثر حاضرین و ترک سالن در میانه برنامه، گواه نبود کیفیت برنامه های گروهی است که به هر قیمتی قصد به وجد آوردن تماشاگران را داشت، از نثار کردن پس گردنی و لگد به شرکت کننده ها خصوصا کودکان و نوجوانان در مسابقات و خود بازیگران، تا استفاده از حرکات و رفتارهای ناموزون و بدور از از کرامت انسانی بدون توجه به حضور بانوان و کودکان در سالن..

قطع مکرر برنامه در نبود برنامه ریزی مناسب ، نقص های پی در پی در سیستم صوت ، استفاده از فضای راه روها با چینش بیش از ۲۰۰ صندلی ،بروز چندین درگیری توسط انتظامات با حاضرین در سالن در طول شبهای برگزاری برنامه ، استفاده از الفاظ دور از شان تعدادی از انتظامات با خانواده ها نمونه هایی دیگر از مشکلات اجرای ضعیف برنامه شارو و شار بود.

جالب تر از موضوعات مطرح شده و تنها بخاطر سو استفاده از حضور حداکثری شهروندان و ادعای اجرای جالب و بسیار عالی به خیال خود در حضور چند نفر از مسئولین ،تکرار مداوم نام سقز و سقزی و تحریک حضار به تشویق های طولانی بود.

در گفتگوی خبرنگار ده نگی شار با فاتح محمدی یکی از حاضرین در سالن درخصوص کیفیت برگزاری برنامه از کیفیت نامناسب و درو از شان برنامه در سقز اشاره کرد و افزود:

باکمال تاسف باید به عرض برسانم تنها
نظر بنده نیست بلکه اکثر دوستان که در
آن مراسم شاره وشار شرکت کرده بودند
باکمال نارضایتی سالن را ترک می کردند.
به نظر بنده این گروه باید نمایش
انجام میدادند ولی بیشتر شبه به برنامه
کودک یا همان عمو پورنگ بوده که متاسفانه در میانه های برنامه
مجری برنامه (یوسف اسدی)که سابقه قبلی هم در برنامه های دیگری همچون ریگا را داشت به پیر مردها وپیر زنها بی
احترامی میکردند.

محمدی افزود:  در ادامه برنامه و این بار به بهانه ی مسابقه تعدادی از کودکان نزدیک به سی الی چهل دختر و پسر بچه
هارا بر روی صحنه برده وبه بهانه باختن
به بهانه باخت با  پس گردنی و لگد بچه هارا بدرقه
نمودند بسی جای تاسف است که ایشان
نماینده فرهنگ کرد شده اند.

باید توجه کرد دعوت یا پذیرش این گونه برنامه ها باید کاملا کنترل شده و مورد تایید ارگانهای ذی ربط و در شان شهرستان و مردم فرهنگی و هنردوست سقزی باشد که متاسفانه این برنامه خارج از تمامی ایرادات فنی ، کاملا توهین آمیز و دور از شان شهروندان به اجرا در آمد.

نبود سالن اصلی ترین مشکل لاینحل شهر سقز تا بدین لحظه بوده که موجب سواستفاده برگزار کنندگان برنامه ها در چینش مازاد صندلی در راهروهای سالنهای سطح شهر شده است که در صورت وجود سالنی مجهز و در خور شان شهروندان میتوان از افراد بومی در بحث انتظامات بهره برد تا دیگر شاهد برخوردهای توهین آمیز انتظامات غیر بومی به هنردوستان نبود

عدم شماره گذاری بلیط و صندلیها و هجوم تماشاگران چند ساعت قبل از اجرا جهت نشستن در ردیفهای اول و اختصاص تعدادی از صندلیهای اول سالن به خانواده های سفارش شده باعث ایجاد تنش بین تعداد زیادی از حاضرین بوده که نبود برنامه ریزی و عدم توجه به اولین نیاز برگزاری این گونه برنامه ها باعث ایجاد مشکلات عدیده برای شهروندان شده و در آینده نیز خواهد شد.

ابتدایی ترین و در عین حال یکی از مهمترین عامل اجرای مناسب یک برنامه زنده ، کیفیت پخش صدای بازیگران و مجری و … است که متاسفانه به اذعان اسدی مجری برنامه ، بازیگران و همچنین اکثر قریب به اتفاق حضار از اول تا پایان برنامه به هیچ وجه صدای مناسبی در سالن به اجرا در نیامد.

روشن بودن چراغ های سالن تا پایان برنامه موجب عدم توجه کافی مخاطب به صحنه میشد که با هر حرکتی از جانب تماشاگران ردیفهای ابتدای سالن منجر به اختلال در تمرکز تماشاگران در ردیفهای آخر میشد.

چند سالی است چند دستگی در بین هنرمندان سقزی منجر به اجرای نمایشهای ضعیف و اجرا و جولان گروههای تحمیلی به شهر سقز میشود که متاسفانه تا بدین لحظه نیز هیچ اقدامی در ایجاد وفاق ، یکدلی و رفع کدورتها بین هنرمندان انجام نگرفته است و بازخورد این کشمکش ، حضور کمرنگ و ضعیف در جشنوارها و اجازه عرض اندام گروههایی است که بیش از ده سال است صدا و سیمای استان را در قُرق خود دارند.

ت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی