آقای استاندار ؟ فرودگاه یا میعادگاه سَرِخَرمن مسئولین

به بهانه سفر استاندار کوردستان به سقز و بازدید از فرودگاه این شهرستان

آقای استاندار ؟ فرودگاه یا میعادگاه سَرِخَرمن مسئولین

با گذشت قریب به ۱۶ سال از کلنگ زنی فرودگاه سقز با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات توسعه و توازن منطقه ای ؛ این فرودگاه تا بدین لحظه بجز مسئول و هلی کوپتر مسئولین روی هواپیما را به خود ندیده است و آنچه که مشهود است در سالهای آتی نیز به چشم نخواهد دید.

به گزارش ده نگی شار:

بازدیدهای گاه و بی گاه مدیران دولت تدبیر و امید از پروژه به اصطلاح فرودگاه سقز تمامی ندارد . فرودگاهی که با گذشت بیش از ۱۶ سال از آغاز به کار خود هنوز نتوانسته است به حد معقول و قابل استفاده برسد و در این مدت نیز هر مسئولی برای پر کردن کارنامه ایرانگردی خود حضوری چند دقیقه ای در این فرودگاه داشته و با وعده های سرخرمن ( که بدون شک میتوان آن را میعادگاه سرخرمن مسئولین نامید) هر بار وعده افتتاح پروژه را در آینده ای نزدیک به شهروندان سقزی میدهند.

در آخرین ابراز امیدواری مسئولین میتوان به سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اشاره کرد که در بازدیدی از این محل در جمع خبرنگاران گفته بود فرودگاه سقز مشکل تامین اعتبار ندارد و دولت تدبیر و امید مصمم است تا پایان سال ۹۹ این طرح را به بهره برداری رساند.

البته نباید از این واقعیت چشم پوشی کرد که هم اکنون نیز میتوان فرودگاه سقز را با همان چند درصد پیشرفت کاری افتتاح کرد و در خلال فراز و فرود و احتمالا سقوط هواپیما هم به انجام باقیمانده کارها نیم نگاهی انداخت ‏؛ ‏همانند کمربندی سقز ؛ بیمارستان شفا؛ درمانگاه تخصصی ؛ ساختمان جدید فرمانداری ؛ محورهای مواصلاتی سقز بوکان و ….. که مسئولین توانستند بخوبی ثابت کنند که پروژه های نیمه کاره هم قابلیت استفاده را دارند هر چند که احتمال دارد افرادی نیز در این راه جان خود را از دست دهند که این کار بی شباهت به جنگ فرضی در شبهای برره نیست.

امروز هم استاندار کوردستان در بازدیدی در سقز از طرح قدیمی و نیمه کاره ای فرودگاه سقز حضور یافت واعلام کرد فرودگاه بایستی تا خردادماه به اتمام برسد.

 

خسرو بهرام پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی