حال ناخوش ناوگان اتوبوسرانی شهری سقز

حال ناخوش ناوگان اتوبوسرانی شهری سقز

سازمان اتوبوسرانی شهرداری سقز با تعداد ۳۷ دستگاه اتوبوس واگذارشده به بخش خصوصی در ۱۱ مسیر شهری و دو مسیر حومه ( صاحب و سرا ) با میانگین جابجایی حدود بیست هزار نفر در روز قبل از شیوع ویروس کرونا سهم ۳۰ درصدی از انتقال مسافرین درون شهری را خصوصا در مناطق و محلات حاشیه ای سقز بعهده داشته ولی با آغاز پخش کرونا در منطقه ، اتوبوسرانی از اوایل اسفند ماه پارسال تا پایان فروردین امسال تعطیل شده و بعد از آن هم بدلیل کاهش مسافر و عدم استقبال شهروندان با ظرفیت پنجاه درصدی فعالیت خود را دوباره از سرگرفته که درآمد بهره برداران بخش خصوصی به همین دلیل بسیار افت کرده به نحوی که حتی قادر به تامین هزینه های نگهداری از اتوبوس های خود نبوده ودرتعدادی از خطوط همچون مسکن مهر کیان ( جاقل ) و شهرک دانشگاه به همین سبب شاهد توقف فعالیت اکثریت اتوبوسها هستیم .

هرچند با پیگیریهای بهره برداران بخش خصوصی و سازمان اتوبوسرانی و موافقت شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز قولهای مساعدت بابت تامین برخی هزینه های اتوبوسها داده شده ولی با توجه به وضعیت مبهم ادامه شیوع ویروس کرونا و سیر تصاعدی وحشتناک هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان اتوبوسرانی و فرسودگی آنها و نیز در غیاب اختصاص بسته های یارانه ای ، حمایتی و معیشتی مشخص نیست تا چه زمانی این اتوبوسها می توانند لنگ لنگان در خیابانهای شهر سقز تردد کنند و ساکنان محلات حاشیه ای در نبود فعالیت اتوبوسهای خط شهری و عدم سرویس دهی تاکسیرانان ، چه جایگزینی برای جابجایی ارزان خود خواهند داشت . . .

آیا وقت آن نرسیده که از تمرکز شدید دیگر وسائط نقلیه عمومی همچون تاکسی از میادین مرکزی شهر کاسته و آنان را با ساماندهی و برنامه ریزی لازم به محلات حاشیه ای روانه کنیم تا هم عدالت را در برخورداری عموم شهروندان از وسایل نقلیه عمومی رعایت کرده و هم نگرانی و دغدغه این روزهای همشهریان سقزی را بابت دسترسی ارزان و مستمر به حمل و نقل عمومی دریافته باشیم ؟؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجتماعی

ورزشی

تبلیغ

اجتماعی

جهانی